След като направи своя оригинален дебют с мини сериала Broken Trail, телевизията AMC прави завръщането си към уестърните с Hell on Wheels – нова драма, която има за цел да следва успешните стъпки на Mad Men, Breaking Bad и The Walking Dead.

Действието се развива през 1860 година и акцентира върху бившия войник Кълън Боханан (Ансъм Моунт), чийто стремеж към отмъщение го довежда до строежа на първата трансконтинентална железопътна линия. Хип-хоп изпълнителят Комън се присъединява към каста като Елам Фъргюсъннаскоро освободен роб, който открива, че животът след прокламацията за еманципация не е значително по-различен от преди. Строенето на железницата е ръководено от Томас „Док” Дюрант (Колм Мийни) – корумпиран бизнесмен, който е по-фокусиран върху личната изгода вместо създаването на възможно най-добрите железопътни линии.

Нещата буквално започват с гръм и трясък – през началната сцена, която ни запознава с централната мистерия, типичната уестърн интродукция на главния герой и колко точно груб ще бъде сериалът. Пилотният епизод е заснет в тежки сиви и сини филтри, което е интересна идея за представяне на периода от гражданската война. Всичко от облеклото до музиката, от кръщението до оръжията е изпипано с прецизност. Що се отнася до визията, Hell on Wheels има всичко, което биха могли да искат феновете на уестърн жанра.

Един от проблемите обаче е, че има повече стил, отколкото субстанция. Има доста неща за хората: градски курви, негри, копаещи за релси, актьори в занемарени дрехи, диалог без много сила зад него. Нещата са твърде хладни и твърде мъжествени. Ще е хубаво, ако Hell on Wheels рационализира сюжетните си линии в една по-фокусирана.

Засега шоуто може да се похвали с красивата си естетика, високото качество на продукцията, интригуващите герои, ангажиращия централен сюжет и по-специално амбицията да разкаже по по-добър начин историята на Америка и хората в нея през съответния период.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

eighteen − 4 =