Часове до края на Изгубени в разказа

3 месеца след началото на нашата инициатива „Изгубени в разказа“ вече сме на финалната права. Стартирахме на 19 ноември, вторник, поради което ще приключим оценяването на 13-те разказа на 4 март, вторник. Точно 1 час остава до определянето на разказа победител, който ще получи възможността да бъде екранизиран и пуснат по случай рождения ден на сайта, който навършва 4 години на 16 май.

Искаме да изкажем благодарността си към всички наши посетители, които отделиха от времето си, за да четат и оценяват разказите в „Изгубени в разказа“. Също така, благодарим на всички наши партньори от различни сайтове, блогове, форуми и Фейсбук страници, които ни помогнаха с популяризирането на нашата инициатива.

За да ви помогнем при оценяването, помолихме нашата приятелка Теа Денолюбова да влезе в ролята на коментатор и да сподели мнението си за всеки един от разказите.

Прочетете и оценете разказа Terranova
Теа: Разказ, чийто сюжет лично аз не разбрах. Липсва развръзка, която да поясни предишните етапи на развитие. Реалистичен диалог, който обаче не води до нищо съществено. На читателя не стават ясни важни детайли, които биха допринесли за един качествен епизод, поместен може би на мястото на многоточията. Оставеният на фантазията на читателя момент не функционира и не води до нищо – оставя лош привкус на евтина еротика, която може да бъде разказана и в две изречения.

Прочетете и оценете разказа Първия път винаги боли
Теа: Интересен, може би, малко брутален разказ, който обаче е написан увлекателно, с важни описателни детайли, добра ретроспекция, която обогатява представата на читателя за героите. От финала не става ясно как героят, който вече е мъртъв, вижда София – би била уместна смяната на използваното време и лице.

Прочетете и оценете разказа В тунелите под града
Теа: Тема, която е използвана много и рискува да бъде банална. НО – добър стил, добро описание на чувствата на героинята, на атмосферата и нещо повече – абсолютно присъствие на всички “задължителни” етапи в един разказ, които са подредени добре и са пълни с човешки емоции. Разказ, максимално доближаващ се до реалността, с незначителни отклонения. Много добър завършек, който те кара да се замислиш.

Прочетете и оценете разказа Бар Желание
Теа: Най-интригуващият разказ до този момент. Добра идея, която може да се развие и в евентуално продължение, харесва ми отворения край, който оставя любопитство в читателя. Хубав стил, приятни диалози, интересни нюанси на привличане, харесват ми имената на различните мисии за деня.

Прочетете и оценете разказа Дишай дълбоко
Теа: Хубав стил и хубаво начало, с край, който видимо е повлиян от филмите. С малко повече детайли преди това, може би, би имал смисъл. Разказът се оказва прекалено кратък, за да “разкаже” историята по такъв начин, че да има смисъл финала. Без стилови грешки, приятно за четене докато започне финала.

Прочетете и оценете разказа Karma is a Bitch
Теа: Хубаво начало, без особени стилови грешки, но защо краят е толкова банален? Oт доброто ниво на разказа изведнъж се принизява на поредна безинтересна криминална история. С друг финал, различен и по-подробен, би се получило по-добре.

Прочетете и оценете разказа Апокалипсис сега
Теа: Бих посъветвала смяна на заглавието, защото е достатъчно банално. Наблюдава се същия проблем, който и при повечето разкази – много информация, която иска да бъде предадена по кратък и бърз начин, препускайки към финала, който и тук идва преждевременно. Добро описание, хубав стил, без стилистични грешки. Губи се причинно-следствената връзка, която накъсва структурата.

Прочетете и оценете разказа Сбогом казвам веднъж
Теа: Различен разказ, искрен и с много добро начало. Добри разсъждения и структура, също и история. Може би малко повече детайли, повече разказване. На места има граматически грешки. Прекрасно заглавие, хубава поука, което кара разказът видимо да се отличава от другите.

Прочетете и оценете разказа Когато Адам срещна Ева
Теа: Не успях да видя връзка между финала и целия разказ преди това. Жалко, защото според мен се загубва всичко именно в последното изречение. А иначе – сравнително добър стил на писане и интересно начало. С различна развръзка и край би било много по-добре.

Прочетете и оценете разказа Ориел
Теа: Mного хубава любовна история, която съчетава не само красиви емоции, но и чудесни мисли за живота. Богато въображение и хубав стил. Създава се напрежение в разказа и читателят иска да прочете нататък. Залагайки на старите морални формули и добродетели, противно на очакванията ми за преразказ на някоя вече написана история, тази ме изненада с хубав личен стил и дълбочина.

Прочетете и оценете разказа Среща
Теа: Добър разказ. Чудесна история, вярно, доста пъти разказвана, но написана много грамотно, с хубав ритъм, без стилови грешки, плавно, по начин, който е приятен на читателя. Приятна изненада.

Прочетете и оценете разказа Евхаристо
Теа: Плосък сюжет, с излишни нелитературни препратки, излишен фокус към хомосексуализма на главния герой, стилови грешки. Не е забавен, както се предполага да бъде.

Прочетете и оценете разказа Аура
Теа: Интересна история, богато въображение, но разказана по прекалено сбит начин, със стилови грешки, които на моменти развалят удоволствието от четенето. Има добри фрази, хубав сюжет, прекрасен избор на име. Може би разказана по различен начин би звучала много по-добре.

ОЦЕНЯВАНЕТО В „ИЗГУБЕНИ В РАЗКАЗА“ ПРИКЛЮЧВА НА 4 МАРТ, ВТОРНИК, В 21:00 Ч.

Теа Денолюбова е родена през 1993-та година в град Варна. Завършва Първа езикова гимназия с профил английски, a в момента е студентка в Istituto Europeo di Design в Милано, където учи art direction. През 2010 излиза дебютната ѝ книга “Сложи ме на пауза”, която е преведена и на английски. С нея Теа Денолюбова става носител на награда “Варна” и една от номинираните за “полет в изкуството” на фондация “Стоян Камбарев”. “Сложи ме на пауза” е представена на българска вечер, организирана по случай 3-ти март, в Европарламента в Брюксел през 2012-та. През същата година от печат излиза втората ѝ книга “Боян”, която се състои от 11 разказа, породени от лични преживявания и емоции, обединени около главния събирателен образ Боян.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

2 − one =