В поредица от статии през изминалия сезон споделях мнението си за новите сезони на някои сериали, както и за първите си впечатления от новите сериали. Започвам нова поредица, защото безкомпромисността и обективността ме зоват. Извинявам се предварително, ако засягам нечии интереси и/или уронвам престижа на сценаристи, продуценти, актьори, телевизии. Предупреждавам ви, че следват спойлери!

American Horror Story – Искахме цирк, получихме го. В преносен и в буквален смисъл. Отличавам играта на Джесика Ланг, която през изминалите три сезона играеше по почти един и същ начин, та даже в един момент това успяваше да ме подразни, но тук вече нещата са различни. Акцент, маниери и малко от старото – мания за величие. Адмирации обаче заслужава двуглавата Сара Полсън, за която се надявам, че не е получила раздвоение на личността след снимките по този сезон. Концепцията е все още неясна. Случват се някакви хаотични за мен неща. Например, жена с три цици успява да върти на малкия си пръст уж най-силния мъж на планетата, момче с изродски ръце, родено от брадата жена, убива полицай, след което още с няколко свои другари го наръгва неколкократно с нож, някакъв си дух с двулицева глава шари из цирковете на Хелоуин и влиза в ролята на ФБР агент, след което избива когото си реши, двуглава жена иска да се подложи на операция, за да бъде разделена в две различни тела, макар че това крие огромен риск едната да не продължи своя житейски път. Изобщо психотерия, която не може да бъде сравнена с нищо друго, а камо ли да се опише с няколко думи. Не знам дали Раян Мърфи и останалите създатели надхвърлят себе си или вървят по тънкия лед на безумието. Хубавото е, че може да се гледа от всеки, който е пропуснал предишните три сезона, макар че Мърфи и до ден днешен твърди, че всичките са тясно свързани.

Gotham – Някои го хвалят, други го презират, може би това е съвсем нормално. Аз изгледах пилотния епизод и макар да не бях разочарован, защото не съм имал кой знае какви очаквания, а и защото не съм върл фен на поредицата, не продължих насетне. Не лоша е постпродукцията, актьорската игра и сетовете като цяло. Има си своите доста добри моменти, но като за претендиращ да разказва подобна история, не успя да ме грабне достатъчно. Може би е важно да споменем, че създателят на сериала е и създател на The Mentalist. Да, говоря за самия Бруно Хелър, който в продължение на пет сезона ни лъжеше за самоличността на Червения Джон и момента на неговото разкриване, а после не завърши сериала със смъртта му, а го продължи по толкова идиотски начин, че CBS нормално го прекрати и седмият сезон ще му е последен. Вероятно съм предубеден, защото и Ейбрамс е правел страхотни, но и абсурдни проекти. А и някак си не приемам Бен Маккензи, след като вече съм го мяркал в The O.C., но го поздравявам за различния подход и старанието. Все пак може да се хареса на доста хора, но определено не е моята чаша чай. Стискам палци на феновете да не бъде прекратен.

Haven – Безумно започна спряганият за последен сезон на тази sci-fi драмка, бих я нарекъл. Единственото, което ме караше да гледам последващите епизоди, бе желанието ми да проследя как ще се справи с новата роля Емили Роуз. Предполагам ще се съгласите, че през изминалите сезони тя бе твърде статична и не видяхме кой знае какви заложби. Отредената ѝ нова роля обаче даде възможност на актрисата да покаже някакъв потенциал, а и най-накрая отговори на няколко заветни въпроса, свързани с появата на бедите в града. Не знам как да изкоментирам случилото се по-нататък в епизодите, защото останах с неприятното усещане, че сценаристите са позабравили какви са ги вършели в първите сезони на сериала. Интересна е историята около Винс и Дейв, които изначално стоят в основата на случващото се в града. Епизодът с прехвърлянето от тяло в тяло пък мога да посоча като най-забавния и оригинален в този сезон досега. Впрочем, не знам какво да очаквам, защото Хейвънските сценаристи винаги ме изненадват, понякога безспорно с твърде малоумни идеи. Определено първата половина на сезона се очертава като доста скучна.

Homeland – Очаквахме четвъртия сезон с нетърпение, най-вече за да разберем дали ще могат да се справят без Броуди на страхотния Деймиън Люис. И продължавам да се чудя кой по дяволите убива своя централен и изключително важен за действието герой още в третия сезон. Все пак е похвално мъжеството на сценаристите. Подобен риск се поема твърде рядко от твърде малко екипи на тв продукции. Като се замисля по повод решението от предишния сезон, на ум ми идва само „creative upturn“, което ще рече обрат в положителна посока, вид разведряване, творчески рестарт. И да премиерата на сезона само даде повод на вечните хейтъри и необузданите критици да заклеймят сериала и да обявят неговия крах, защото наистина първите два епизода, които бяха излъчени в един, с основание бяха определени като удар в дъното. Но, идва голямото но, Homeland се съвзе и се завърна в коловоза на заплетената конспирация, гарнирана със спиращ сърцето екшън и запомняща се актьорска игра. Дразнещият младеж Аян бе бързо премахнат, което също е плюс. Видяхме една различна Кери, една Кери на прага да удави собственото си бебе, което така или иначе не иска да доближава, една Кери, която преживява смъртта на колега твърде бързо, една Кери, която е готова да загуби своя дългогодишен приятел и наставник само и само да си отмъсти, разбира се, и една Кери, която под влиянието на лекарствата е по-луда от всякога. В крайна сметка шестия и седмия епизоди поставиха действието в насока, която мога само да одобря.

Scandal – Смятам, че достатъчно добре си поддържа нивото от предишните сезони, което също ме и кара да продължавам да го следя. Явно не сме приключили все още с таткото на Оливия, което пък ме раздвоява, защото, от една страна, историята вече е крайно разводнена, от друга страна, искам да гледам още и още Джо Мортън, когото жестоко подценявах в Eureka. Иначе си има по всичко от обикновеното, както се казва. Малко сапунки, малко престрелки, малко политически скандали, любовни триъгълници, жажда за власт и прочее. Със сигурност не се е изчерпал още, а монолозите на отделните герои все така цепят мрака. Цитирайки Кубрат Пулев, продължавам напред да гледам новите скандални епизоди на Scandal.

The Walking Dead – Боже, колко неща могат да се кажат за новия сезон само. Подобно на Gotham, тук също вероятно има стабилен брой хейтъри и стабилен брой вечни и върли фенове. Първо, хейтърите биха имали право поради няколко причини: как така творческият екип зад камера не разбра колко глупава е идеята за разделянето на малки и отделни групички, които да бъдат проследявани през 3-4 епизода в сезона, така оставяйки в съзнанието на зрителя, че нито гледа нещо толкова важно, щом развръзката му може да бъде отложена с n на брой епизоди, нито пък има начин той да запомни какво точно е гледал и защо; питам се и как така същият този екип не разбра, че застояването на определени места доскучава твърде бързо и силата на този сериал не е само в човешките взаимоотношения, примесени с личностната промяна поради форсмажорни обстоятелства, а и обикалянето из различни места, срещата с различни типажи, но не някакви еднодневки, които да послужат просто за баланс между убийства зомбита/убийства хора, и най-накрая да започне да се разкрива причината за появата на този вирус, ако е вирус, дали и къде има власти, дали и къде има други убежища с по-големи групи хора. Второ, вечните и върли фенове също биха имали право поради няколко причини: рядко се случва да видим летящи човешки трупове към асансьорна шахта, канибали, които ядат крака на жив човек, главен герой, който избива същите канибали в църква, храма на Бога, който обаче в тази ситуация и в това време е изгубил своя смисъл и значение, и все така оригинални начини за унищожаване на зомбита, например, силата на водата от един от маркучите на пожарна кола. Моля се само по-бързичко да се отърват от най-досадния герой досега, а именно Юджийн, за когото разбрахме, че е чисто и просто слаб лъжец. И май Вашингтон вече не е вариант. А сега накъде?

  1. Анонимен

    Определено Готъм го следя с интерес. Може би защото винаги са ми били интересни сериалите и филмите по комикси.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

4 + four =